Fabryka Empatii
FABRYKA EMPATII to kampania Społeczna Na Rzecz Osób z Chorobami Mózgu. Cele akcji jet wzrost akceptacji społecznej osób z chorobami mózgu, zwiększenie świadomości społecznej, zmniejszenie stygmatyzacji osób chorych.
Adresat:
młodzież szkolna (licealna), osoby młode wchodzące w życie.
Diagnoza:
Na skutek zmian cywilizacyjnych wzrasta zachorowalność na choroby mózgu. Zapadają na nie coraz młodsi pacjenci, szacuje się, że co trzeci mieszkaniec Europy (a zatem również Polski) jest dotknięty schorzeniem mózgu. Jednocześnie wiedza co do zagrożeń związanych z chorobami mózgu, świadomość konieczności prowadzenia działań profilaktycznych, jest niewielka. Stereotypy zaś prowadzą do odsunięcia osób chorych na margines społeczny.
Dlatego ważne jest, aby popularyzować wiedzę na temat chorób mózgu już na poziomie szkoły średniej. Tak, aby wchodząc w dorosłe życie, absolwenci szkół i wyższych uczelni, mieli świadomość problemów związanych z chorobami mózgu.
Działania:
Przez spotkania z młodzieżą które mają mieć formę otwartych dyskusji z udziałem ekspertów, osób chorych i ich partnerów, Fundacja NeuroPozytywni chce pokazać, iż w większości przypadków mając akceptację i życzliwość otoczenia, z chorobą mózgu można dobrze funkcjonować społecznie, wychowywać dzieci, pracować. Osoba z chorobą mózgu nie musi być ciężarem dla społeczeństwa, przyjaciół czy pracodawcy - wystarczy stworzyć ku temu odpowiednie warunki. Spotkania będą odbywać się przy współudziale lokalnej społeczności, zwłaszcza samorządu lokalnego (patronaty) oraz samej młodzieży (happeningi).
Sposób mierzenia rezultatów:
Po każdym spotkaniu będzie przeprowadzana ankieta wśród uczniów szkół średnich, badająca zmianę ich wiedzy oraz postaw wobec osób z chorobami mózgu.